זעם בישראל • אירופה החליטה: מוצרי ההתנחלויות יסומנו

    שלמה ריזל, בנצי לייזרוביץ 2 Comment on זעם בישראל • אירופה החליטה: מוצרי ההתנחלויות יסומנו
    20:30
    01.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on המפגש החריג בין אלוף בצה"ל למרן הגרמ"ה הירש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת הנציבים של האיחוד האירופי אימצה היום (רביעי) את ההנחיות לסימון מוצרי ההתנחלויות באיחוד האירופי.

     סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. אמרה כי "אירופה החליטה על צעד מפלה וחמור", לדבריה, סימון מוצרים אינו אלא חרם נגד ישראל. "אנחנו נפעל בכל האמצעים הדרושים על מנת למנוע את יישום ההחלטה השערורייתית הזו".

    גם שרת המשפטים איילת שקד תקפה את ההחלטה ואמרה כי "זו החלטה אנטי-ישראלית ואנטי-יהודית. הצביעות והשנאה האירופית כלפי ישראל עוברות כל גבול. מעניין שבסהרה המערבית או בקפריסין לא נדרשו לסמן מוצרים".

    דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון אמר בתגובה כי "ההחלטה המבישה של האיחוד האירופי לסמן מוצרים מיו"ש היא המשך ישיר של אותה תקופה אפלה באירופה ערב מלחמת העולם ה-2. זה התחיל שם בסימון עסקים בבעלות יהודים ונמשך במעשים חמורים ונוראיים יותר. ההחלטה להחרים ולסמן מוצרים מיו"ש פוגעת באופן ישיר באלפי משפחות פלסטיניות, ובאופן עקיף בכלכלת הרשות הנשענת ומתפרנסת מעסקים אלו. זה אות קלון שיתונסס על פני כל אחת ממדינות החברות באיחוד האירופי שיישמו את ההחלטה".

    ממועצת ישע נאמר בתגובה כי "יהודה ושומרון הנם חלק ממדינת ישראל וסימון מוצרים משמעותה פגיעה בעצמאותה של מדינת ישראל ובריבונות שלה".

    עוד הוסיפו כי "באיחוד האירופי לא למדו מהעבר ומובילים מהלכים חד צדדים ומדיניות אנטי-ישראלית, שיפגעו בעיקר בערביי יהודה ושומרון שעובדים בתעשייה שגדלה ומתפתחת. סימון זה שמתחיל ביהודה שומרון והגולן יכול בעתיד להגיע לכל מדינת ישראל. אנו מצפים לתגובה נחרצת של מדינת ישראל שתחזק את הכלכלה וההתיישבות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יעתיקו את המשרדים של המפעלים בתל אביב ירושלים וכדו יכלו לכתוב על התווית את כתובת המשרד